Ako sa jednoducho zoznámiť so susedmi? Zatancujte si doma! 😇

Ako mladej slečne sa mi občas nechcelo ísť na tréning. Myslela som si, že som unavená a potrebujem si oddýchnuť. Za rodinou sa zaklapli dvere, zostala som sama doma a z ničoho nič ma upútala veža. Vložila som do nej svoje obľúbené CD, koliesko volume otočila na úroveň tesne pod rinčanie porcelánovej súpravy po starkej a prvý úder bás spôsobil, že som zabudla na únavu, na tréning i na susedov. Vnímala som len svoje boky, dych a omamný beat. Nebolo mi nič, ale po pol hodine vytriasania a skákania mi bolo o mnoho lepšie. 😊

Ak ste doma ešte netancovali, v tomto článku si povieme, na čo myslieť, než sa do toho pustíte. Pokiaľ ste skúsení tanečníci, môžete sa zo zaujímavosti inšpirovať mojimi tipmi alebo sa rovno posuňte v článku nižšie na odporúčaný výber tanečných setov. Poďme ale postupne.

Vyhraďte si čas

Najvhodnejší čas na tancovanie je, keď ste sami doma. Vtedy sa najlepšie uvoľnite. Reálne si zhodnoťte, koľko času asi budete mať k dispozícií a podľa toho si vyberte dĺžku tanečného setu. Počítajte s časom na prípravu aj na vnútorné dosadnutie po tancovaní. Prípadne sa dohodnite s blízkymi, aby vás v danom čase nerušili (ak náhodou prídu domov skôr než plánovali či keď nemáte možnosť byť osamote).

Pripravte si priestor

Pozrite sa na miestnosť, v ktorej chcete tancovať a zhodnoťte si, čo je možné dať ľahko preč, aby sa vám uvoľnilo čo najviac miesta. Zrolujte koberec, malý nábytok presuňte do vedľajšej miestnosti (kreslo, stolík apod.). Skontrolujte, či nemáte v miestnosti nejaké ostré hrany (stôl, skrinka) alebo káble na zemi, o ktoré by ste mohli zakopnúť. Podlahu povysávajte a vytrite, nech sa môžete pohodlne váľať na zemi.

Ak máte v miestnosti zrkadlo, zveste ho, ale nechajte ho blízko, bude sa nám ešte hodiť. Hodiny zo steny dajte tiež dole, nech vás nerozptyľujú.

Robte len nutné a rýchle úpravy, aby ste si spríjemnili miesto, kde sa budete hýbať. Nechceme, aby nás upratovanie odradilo od samotného tancovania! Navyše, niektoré úkony je možné vykonať dopredu (napr. to vysávanie). 😊

Zapojte si techniku

Vyskúšajte si zapojenie káblov dopredu, vyhnete sa nastavovaniu v čase, kedy ste chceli už dávno tancovať (a pravdepodobne si aj ušetríte nejaké tie nervy, ak by vám to hneď nešlo😊).

Niečo málo k hudbe

Ľudia, ktorí nezažili spontánne tancovanie si nevedia predstaviť, na akú hudbu sa tancuje. Jeden tanečný set väčšinou obsiahne širokú škálu hudobných štýlov, aj tempa. Začíname s pomalou, meditatívnou hudbou, prejdeme cez zrýchlenie a pomerne vysoké bpm (beaty za minútu môžu byť aj okolo 160-180) až sa pretancujeme opätovne k pokojnejšej hudbe.

Hudba je spočiatku pomalá, aby sme sa mohli zahriať a naladiť sa na svoje telo. Robí sa to napríklad aj tak, že si ľahneme na zem a hľadáme v sebe tú časť v nás, ktorá sa chce hýbať. Nemusí to byť veľký pohyb, môže byť pokojne aj malý a nenápadný. Necháme ho v sebe narastať a následne mu dovolíme, nech nás vedie. Hudba sa postupne premení, zrýchli a vtiahne nás bez toho, aby sme mali potrebu o svojom pohybe premýšľať.

Pri samotnom tancovaní nám môže pomôcť, keď sa oslobodíme od slova tanec a nahradíme ho slovom pohyb. Uvoľníme tak nároky na vlastnú estetiku a budeme k sebe zhovievavejší.

Pripravte seba

Nalaďte sa na svoj zámer (napíšte si pár slov pred tancovaním), vyberte si vhodné oblečenie, stíšte sa.

Nachystajte si pohár s vodou na pitie, vreckovky pre prípadné smutné chvíle a niečo teplé na zachumlanie (deka, mikina). Niekedy sa hodí mať po ruke aj pero a papier, ak by ste si chceli niečo zapísať aj po tancovaní. Odpojte sa od sietí aj mobilu.

Tanečné sety

Množstvo kvalitných tanečných setov nájdete na mixcloude cez vyhľadanie „5Rhythms“.

Nahrala som vám pri príležitosti tohto článku dva playlisty – jeden ako poďakovanie dychu za jeho vedenie aj v časoch hutného spomalenia (článok o dychu nájdete tu) a druhý set s láskavým, hrejivým a objímajúcim beatom vhodným do týchto dní, ktorý bol inšpirovaný cestou do africkej divočiny ešte kedysi na prahu mojej dospelosti. Verím, že vás oba krásne prevedú vašou vnútornou krajinou😊.

Odporúčam vám aj mojich obľúbených DJov (a zároveň učiteľov 5Rytmov) spolu s odkazmi na ich playlisty:

Silvija Tomcik, Mark Austin, Stefania Kregel, Neil Pinnock, Christian de Sousa.

Iné možnosti

S koronou nastúpila aj široká ponuka online tancovania, kedy sa môžete prepojiť s inými tanečníkmi v online svete a zatancovať si s nimi na spoločnú hudbu pod vedením učiteľa. Bez mučenia sa priznám, že mne tento spôsob momentálne nevyhovuje. Ale…nevyskúšaš, nevieš.
Ak by ste chceli preskúmať aj túto možnosť, zoznam lekcií nájdete tu. Cez „ctrl+f” zadajte „online“ a jednoducho si vyselektujete hodiny, ktoré sú dostupné aj na sieti.

Po tancovaní

Po tom ako zaznejú posledné tóny, zostaňte na chvíľu v zastavení a v sprievode svojho dychu. Pomaly sa zdvihnite a ak to tak budete cítiť, vezmite si odložené zrkadlo a upriamte pohľad na 2-3 minúty do svojho ľavého oka. Uvidieť samých seba vo vytancovanej prostote je jeden z najkrajších zážitkov, ktoré nám tanec ponúka. Pohodlne, v intimite domova.

Aj to môže byť jeden z krásnych darčekov tejto doby.

Rozbaľte si ho. 😉

Učím ľudí, ako v sebe objaviť Priestor Ticha, aby si mohli vytvoriť život podľa svojich vlastných predstáv. Môj príbeh si môžete prečítať tu. Som autorkou e-booku 5 krokov, ako v sebe objaviť Priestor Ticha.

Môžete mi napísať, prepojiť sa so mnou na Facebooku či sa so mnou vidieť na pravidelných akciách.

  • Objavte v sebe Priestor Ticha a vytvorte si život podľa vlastných predstáv
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Vidíme sa na Facebooku :)